انگور و درمان التهاب معده و روده‌
تاريخ : چهار شنبه 13 / 9 / 1391برچسب:, | 5:41 AM | نویسنده : امید

انگور شامل ويتامين‌هاي آ، ب و ث و نيز داراي مقداري منيزيم، كلسيم، آهن،‌ فسفر، پتاسيم و آلبومين است‌. كارشناسان تغذيه معتقدند انگور ميوه بسيار مفيدي است كه خاصيت قليايي دارد و باعث قليايي شدن خون مي‌شود. از اين لحاظ هر يك كيلوي آن معادل يك ليتر آب معدني است، به علت وجود مواد قندي زياد انرژي‌زاست و حرارت بدن را تامين مي‌كند.

امروزه در طب درمان‌هاي طبيعي از رژيم‌هاي مختلف انگور استفاده مي‌كنند. همچنين اين ميوه را براي درمان بيماري‌هاي يبوست،‌ عوارض رماتيسم، كم‌خوني و حتي پيشگيري از سرطان سودمند مي‌دانند‌.

يكي از خواص انگور، صاف‌كننده و مولد خون بودن آن است‌. انگور قند خون را نيز تنظيم مي‌كند. به علاوه انگور قرمز براي تصفيه خون و خونسازي از انگور سبز هم بهتر است. البته افرادي كه قند خون پايين دارند، مي‌توانند از انگور بهره زيادي ببرند‌.

انگور يكي از ميوه‌هاي ضدسرطان شناخته شده است و اين به خاطر خواص ضدعفوني‌كنندگي آن است‌. افرادي كه در دوره نقاهت يك بيماري هستند يا ضعف عمومي ‌بدن دارند و در نتيجه قدرت دفاعي بدن آنها كم شده است، سعي كنند از انگور به مقدار زيادي استفاده كنند.

انگور پتاسيم زيادي دارد كه به جبران ضعف بدن كمك مي‌كند. به علت داشتن پتاسيم، مقوي قلب و يك داروي موثر براي كم‌خوني است زيرا داراي آهن، منگنز و منزيم بوده و در كنترل فشارخون موثر است. افراد مبتلا به ناراحتي‌هاي قلب و اعصاب مي‌توانند آب آن را نيز در طي روز بنوشند‌.

انگور براي سلامتي قلب، ريه و كليه نافع است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزي، ملين و مدر بوده و براي مبتلايان به اوره بالاي خون (نقرس) مناسب و سازگار است‌ و يبوست كه عوارض آن بي‌اشتهايي، نفخ، سردرد،‌ تشنگي مفرط و بدبويي دهان است با خوردن آب انگور تازه برطرف مي‌شود‌.

علاوه بر اين كه انگور در درمان يبوست و التهاب معده و روده‌ها موثر است؛ بسيار مقوي و مغذي است، خون را تصفيه، سينه و ريه را صاف و تميز مي‌كند. انگور همچنين در درمان سل ريوي و سياه سرفه موثر است و براي درمان اسهال خوني از انگور استفاده مي‌شود. همچنين براي درمان نقرس بسيار مفيد است. افرادي كه معده ضعيف دارند بايد انگور را بدون پوست بخورند زيرا پوست آن ديرهضم بوده و موجب دل درد، نفخ و عوارض ديگر مي‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم